Frequently Asked Questions

FAQ

Fråga: Hur går en reklamation till?

Svar: Vid reklamation behöver följande information skickas in på vår reklamationsblankett. Varans artikelnummer samt en utförlig beskrivning av ärendet. Tydliga foton som visar reklamationen från olika vinklar. All information mailas till kundtjanst@happynest.se

Reklamationsblankett: Klicka här

 

 

Fråga: Vad väger produkterna från Svensk Marmor?

Svar: Ni finner all information här

 

Fråga: Måste man skruva upp alla vägghängda badrumsprodukter från Blomus?

Svar: Nej. Samtliga vägghängda badrumsprodukter från Blomus går att fästa på väggen med Blomus Glue Kit art.nr 68809

 

Fråga: Måste man kalibrera termometern GRADO från Blomus?

Svar: GRADO är grundkalibrerad i fabrik. Skulle den mot förmodan visa fel så går den att kalibrera om i hemmet. Instuktion för detta ligger bifogat i kartongen.

 

Produkter som drivs av batteri

Är produkten helt avstängd så drar den inte ström, men är den satt i ett ”fjärrkontrollsläge” eller timerläge alltså inte helt avstängd så drar den lite batteri över tid. Detta är allmänt känt och gäller för samtliga produkter på marknaden som drivs av ström. (batteri eller strömkabel) tex TV-Apparater, Stereo mm.

Vill man vara helt säker på att produkten inte ska dra ström behöver man därför stänga av produkten helt och hållet.

 

 

Fråga: Hur fungerar urverket i NeXtimes klockor?

Svar: Se alla manualer här

Fråga: Visarna fastnar efter en stund på min Nextime klocka, vad gör jag?

Svar: Vid leverans av klockor från NeXtime finns det risk för att visarna lossnar något från visarfästet. Lösningen är att försiktigt trycka dit visarfästet (mitten på klockan) så ska detta avhjälpa felet.

Fråga: Visarna är lösa på min klocka från NeXtime

Svar: Se instruktionsvideo här

 

Här finner ni en länk till de mest förekommande frågorna: Klicka här

Kontakt